måndag 10 maj 2010

På väg tillbaka...

Sambon blev friskförklarad från magsjukan i onsdags, jobbade igen på torsdagen. Då ringde dagis och sa att sonen kräkts. Han for och hämtade honom oc de hade en trevlig far och son-dag. Kräket berodde troligtvis på för många fingrar i halsen, alldeles för djupt, samtidigt. Men med alla olika magsjukor som går tar vi det säkra före det osäkra.

I fredags vaknade vi ett ledsamt skrik, blöjan hade läkt. Det var så löst så vatten är trögflytande. Upp och skura golv, säng och pojke innan klockan ens slagit 5.25. Då blev det en mor och son-dag.

I lördags tog vi det bara lugnt, svärfar med familj kom förbi på grillmiddag. Pysen körde sitt "titta-på-mig"-race så det stod härliga till. Medan jag diskade tvärtittade jag mot köksbordet och vad ser jag, pysen som står mitt på bordet och kör nån slags hula-hula dans medan han skrattar så han nästan kiknar. Alltmedan han blir påhejjad av de som sitter på stolarna. Det märks att när det kommer någon, så det inte bara är mamma och pappa hemma, då kan det nästan få hända lite av varje. Rätt kul och se när han släpper loss, busungen våran!

Senare på kvällen när pysen totalt däckat i sin säng blev det soffläge, kändes att magen inte riktigt ville vara med. Efter nån timme var det kört, magsjukan hade drabbat även mig. Har varit så tjurig under tiden som de andra har haft den att jag skulle slippa men det gick inte. Igår försökte jag få imig lite mat, var inte alls sugen men det lilla som gick i fick stanna. Skönt! Så idag blir en hemmadag och återställa kroppen till det normala.

Inga kommentarer: