tisdag 18 december 2012

Julstress...?

Så skönt, detta år ingen julstress.

Jag har avsagt mig julen, vi är mitt i en flytt och har fullt upp med det. Så det ska bli så roligt att få fara hem till andra och se deras pynt och umgås med juligt tema.
Sedan kommer vi hem till kartonger och sopsäckar överallt, skyndar oss i säng och ser framemot fredag!

Däremot när jag lyckades fara på stan, insåg jag att folk är nog lite stressade ändå.
Det var visserligen en fredag, men ändå klockan 12. Mitt på dagen, alltså, tänkte att många jobbar ju ändå... Just den fredan var det nog ingen som jobbade längre än till 12. Parkeringshusen var fulla! Gatan var smock och inne i affärerna var det inte ens lönt att dra en barnvagn. Nästa gång jag far ner på stan blir nog... i februari! Då är all jul och all rea borta! Va sägs om en tisdag?

Inga kommentarer: