onsdag 30 september 2015

Ledsen-tricket

Vi tog sovmorgon idag, och fick hasta till föris i vanlig ordning. Det var längesen lillpys inte ville följa med och idag var han verkligen bestämd. Han ville inte på förskolan så jag körde ”lessen”-tricket. 

”Fröken och morgonbarnen kommer sakna dig i boksoffan. De kanske blir ledsna när du inte kommer, och jag kommer tycka att det är tomt i bilen utan dig.” Jag plutar med ledsen-munnen och försöka ge hejdå kram. Jag ser på honom hur han tänker, ansiktet är varken ledsen eller glad och hållningen är lite avvaktande. Då går jag sakta mot trappen för att klä på mig och hör då hur han kommer travandes, inte för snabbt men heller inte för långsamt. Med en glad mun kommer han och håller min hand och säger när vi går ner för trappan. 
-"Jag vill åka med dig, och lyssna på bok på förskolan.”

Inga kommentarer: