fredag 3 december 2010

Freaky Friday!

Idag kommer bli ännu en slappardag. Käkar alvedon o ipren om vartannat, varvar blåbärsoppan med lite kräm eller yoghurt. Ska försöka sova några timmar också så man är pigg när pysen kommer hem från dagis. Vill hinna göra något kul med han innan middagen. Hoppas vädret, eller temperaturen håller i sig kanske han kan vara ute i snön en stund innan det är dags att börja med middagen!

I övrigt är väl helgen ganska fulltecknad, det blir dop imorgon. Presenten är köpt, inslagen och det enda som återstår är att försöka tajma "mat och sov"-klockan samtidigt som vi ska komma ihåg paketet. Det har ju faktiskt hänt att vi kommit ända fram till kyrkan bara för att komma på att vi har presenten hemma...

På söndag är det ju söndag. Då ska säkerligen sambon ut i skogen, han har inte sagt något om det än men det brukar alltid bli så. Han är fast besluten om att ta hem ett rådjur men det verkar vara svårt... Hittills ingen lycka iaf. Jag och pysen ska iväg på julmarknad, självklart är det den på Gammlia vi ska till. Ingen jul utan den, inte för att jag brukar köpa något där utan det är mest för stämningen.

Vi hade nog tänkt baka lussekatter också, måste bara prata ihop mig med min kompanjon. Vi har skjutit på det två gånger nu... Men vi hinner nog ändå, blir dom inte bakade nu så kan dom ju inte ta slut innan jul heller! Det kommer ju en helg till innan själva lucia så jag är inte alls orolig.

Inga kommentarer: