onsdag 9 februari 2011

Otränad blir tränad

Idag hade jag bokat ett muskelpass, ett av de nyare passen så hade ingen aning om vad som väntade.
Hela dagen har jag känt mig allmänt seg så träningspeppen har inte funnits för fem öre. Däremot såg jag fram emot en skön slapparkväll med pysen och sambon, läsa saga och slötitta på tvn efter att pysen gått i säng.

Innan jag drog från jobbet kollade jag hemsidan, tänkte boka av passet men insåg snabbt att det var försent. Valet står då mellan att gå dit och hämta ut biljetten och träna, eller att stanna hemma men då kan man efter tre gånger bli avstängd från bokningen. Egentligen behöver man inte boka sina pass så "straffet" är rätt så lindrigt men favoritpassen hinner bli fulla och är man i starten av träningen som jag så behöver man dessa pass! Valet blev enkelt, bita ihop, dra på sig kläderna och traska iväg.

Såhär efteråt känns det nästan dubbelt så bra som det brukar göra efter att jag kommit hem efter träning. Jag vann både över psyket och kroppen! Det ordinarie ledaren var sjuk men den här gången hade dom fixat fram en inhoppare. Hon hade gjort en egen variant av passet så ska fara nån gång till innan jag bestämmer mig för ifall jag gillar det eller inte, just nu ligger det unde mina förväntningar i alla fall. Hade väntat mig lite annat, faktiskt...

Inga kommentarer: