måndag 21 oktober 2013

Morgontankar

Pojkarna sover fortfarande. 

Den yngre har låtit lite men somnat om. Den äldre har bonkat med benen som han gör innan uppstigning men antar att han också somnat om. 

Om typ tre månader börjar allvaret, livet, stressen om att hinna med. Dagis och jobb. 

Nu är klockan snart 8, då kommer reveljen gå två timmar tidigare. Hur pigg är jag då? Lever killarna då? Klarar jag att bära ner två för trappen samtidigt eller ska jag gå två gånger? Välling i vagnen? Macka på vägen? 

-Varför får han åka vagn och inte jag? Kommer jag säkert få svara på mer än en morgon. 

Eller... 

Hörs det fågelkvitter när alla slår upp sina blå innan väckarn ring, typ 5.55. Alla pigga och glada, toabestyren avlöper utan trängsel. Jag fixar frukost medan sängarna bäddas, mini får hjälp med kläderna och pysen gör sig redo för dagis. 

Nån minut innan utsatt tid låses dörren och ljuv musik speglar situationen. Som i en film, i en dröm. 

Eller som tankar i en trött mamma-hjärna? 

1 kommentar:

Nina sa...

du ska nog se att allt kommer gå galant :) barn e ju så otroligt duktiga på att anpassa sig :) du får powernappa på lunchen på jobbet ivärsta fall hahaha