söndag 19 februari 2012

Öka tempot!

Idag for grabbarna grus till kusinerna och gjorde av med lite energi, vi hade lite otur med våran hundvaktshelg eftersom vi fick det sämsta vädret på länge! Avskräckt eller inte, men vi kan i alla fall konstatera att det är rätt skönt att veta att imorgonbitti behöver ingen dra på sig täckisarna och gå ut i gryningen.

Medan grabsen var borta hann jag dra fram alla skolböcker inför nya momenten på den här kursen. Läste igenom schemat och insåg att det kommer krävas en hel del tid. Tid som jag hellre velat göra annat med, som jag inte riktigt vet hur jag ska få ihop... Kommer nog bli en hel del mer hemmaplugg eftersom jag behöver tillgång till internet mer än förut, samt mer självkontroll och inte kolla struntsidor då jag ska studera! Det är nog där det mesta kluriga ligger, så lätt att "bara kolla det här, nu när den lix är framme" osv. Borde få elstöt varje gång man klickar på annat än tyda.se!

I veckan har vi en ny föreläsning varje dag, innan ska man helst ha läst kapitlet på 30 sidor (engelska), och efteråt hinna svara på 25 seminariefrågor. På fredag ska alla frågor vara besvarade och man ska ju som ha hunnit läsa på också så man vet om man har någon övrig fråga man vill ha svar på. Så man inte sitter där på tentaveckan och det bara bubblar frågetecken som man vill räta ut. Sperbra upplägg, synd bara att tiden känns lite knapp. Hittills har vi haft en föreläsning och seminarie på det. Alltså bara 25 frågor under en hel vecka.., inte 100 stycken.

Okej, om det var hyfsat lätta frågor men idag satt jag effektiv tid från tolv till tre och hann med sex frågor. Känns lika hopplöst varje gång man börjar på nytt moment men i slutänden så fxar man det i alla fall. Får ge det några dagar, bara...

Inga kommentarer: