torsdag 16 februari 2012

Tentan över, och vi blev med hund!

Idag har jag nog skrivit den snabbaste tentan hittills. Redan efter en timme och en kvart lämnade jag in mina resultat. Då hade jag även hunnit gå igenom mina svar x antal gånger.

Oavsett hur det går på tentan så tycker jag att det var en dålig tenta. De frågor som de tog upp ska ju vara "det viktigaste" som vi läst under kurstiden men det var jättemånga frågor som i stort sett bara innehöll nonsens. Varför var det här viktigt att kunna, frågade vi oss själva när vi kom ut från salen.

Vi hade en fråga om svampar och man skulle beskriva dess livscykel, med förökning. Finns två varianter, en könlös och en könlig. På föreläsningen kunde inte ens svampexperten se skillnaden, började förklara den ena men mitt i ångrade hon och sa att det var den andra osv. Hon sa dessutom att vi inte behövde kunna detta i detalj för det kommer inte på tentan. Och vad hände där lixom, den var ju visst med, som sista fråga..!?

Men, nog om det.

I helgen är vi med hund! En kompis flyttar hit från annan stad så då får hunden sova här tills de får ordning på sina flyttgrejer! Pysen är mäkta stolt att ha en hund nu och han är superduktig med att visa honom den respekt djur behöver, samtidigt som han gärna försökerfå igång honom och busa lite. Inomhus är han dock lite svårflörtad men ute busar han mer än gärna. På väg hem från dagis tävlade pysen och hunden om vem som kunde klättra högst i snöhögarna. Synd bara att kopplet inte är så långt...

Inga kommentarer: