fredag 21 september 2012

Finally Friday!

Äntligen fredag!

Säger jag som har typ söndag hela veckan... Men ikväll blir det i alla fall fredagsmys!

Igår for jag och pysen iväg till familjen där sambon är och håller på jobba. Pysen var trött efter dagis, trots att jag hämtade honom tidigare än vanligt och tog en powernap i bilen.
Sedan var det fullt ös när barnen möttes!

De började med att de skulle bygga ett garage till en Blixten-bil, modell större. Sedan ut och cykla en sväng, varmköra Blixten, tillbaka till bygget och allt vad dom nu hann med. Blev kvar där lite längre än tänkt men då tog vi sovmorgon imorse!

Vilken lyxig känsla!
Stiga upp nu och fara iväg, eller snooza ett tag till och bara komma lite senare... Det är nåt jag kan leva med det här året i alla fall!

Idag har jag bm-besök på schemat. Skulle även ha haft lunchdejt med pga sjuka barn så blev det inställt. Tar nog hem pysen lite tidigare så vi kan fredagsbaka istället!

Imorgon är det simskola, ev umedals-lek och på söndag idrottskola.
Ingen bebis är i sikte, hade mer förvärkar igår än jag haft hittills. Inte så att dom gjorde ondare, bara att det höll på längre stunder... Kanske nåt är på g, men jag har planerat hela helgen så "vi har inte tid" med sånt. Får vi se om tvärtom-metoden fungerar...!

Fick tips om att man skulle ut och gå, rask takt, för att lättare hjälpa till att bebisen skulle fixera huvet och kroppen skulle vilja starta igång hela processen, så idag tänkte jag faktiskt gå till vårdcentralen!

Inga kommentarer: