måndag 23 maj 2011

Mamma, pappa, bäbis

Har sagt det förr och jag säger det igen. Pysen älskar rollspel!
De här dagarna vi har varit hemma så har vi bytt roller hela tiden. Oftast är han pappa, och då måste man kalla honom för Pappa. Missar man detta och ropar hans namn eller liknande så rättar han en, "du måste kalla mig pappa, Bäbis".

Igår gick han över till tredje personsprat och pratade om sig själv som pappan. "Jag vill ha nya byxor sa pappa". Lät som att han läste ur ett manus och att vi var hans motspelare.

Idag har vi redan hunnit åka båt till havet. Båten består av en stoor kartong som jag tog hem från jobbet. Vänder man på steken så blir det en koja, balkong, källare och till och med en Volvo. Det fysiskt jobbiga hittills var då vi skulle fika mellis på hans balkong. Jag kände mig som en stor elefant när vi satt där inne med varsin bulle och saft!

1 kommentar:

Nina sa...

haha han måste ju va världens sötaste =) å alla dessa underbara kommentarer haha :) kram